Louwers advies

“Louwers Advies is gewoon een bureau waar het zowel leuk is om te werken als om klant te zijn,” aldus Jan en Linda. “Ja, we moeten deskundig zijn op het gebied van jaarrekeningen en belastingzaken. Maar welk kantoor is dat nou niet? Bij ons staat plezier in het werk voorop. De winstmaximalisatie, zoals dat zo vaak het belangrijkste criterium is bij bedrijven, is vervangen door het streven naar maximaal werkplezier. Het gekke is dat je dan ook nog beter werkt.”

Maximaal werkplezier

De vrouw van Jan Louwers heeft jaren geleden wel eens geroepen: “Het lijkt wel Plopsaland bij jullie. Er zijn bijna geen regels, iedereen doet maar wat en de gekste onderwerpen vliegen tijdens de pauzes over tafel.” Jan probeert de kantoorfilosofie met allerlei voorbeelden te illustreren. Regelmatig moet de opnamefunctie van mijn mobieltje uit. “Ons vak is geen roeping. Ook is het niet een hobby waarvan ik mijn werk heb gemaakt. Het is dus niet zo dat ik als klein jongetje dacht: “Ik ga allemaal slimme trucs voor bedrijven bedenken, zodat ze minder belasting hoeven te betalen. Fiscaal econoom. Je bent er toevallig goed in en dat wordt dan je werk. Een vak waarbij je veel te maken hebt met wetten, regeltjes en allerhande bureaucratische zin en onzin. Dat vak moet je wel leuk maken voor jezelf. Het streven is er dan ook op gericht dat het continu leuk is op kantoor. Niet alleen door af en toe een kantooruitje – in oktober naar Valencia – maar meer nog door het op kantoor gewoon intrinsiek gezellig te hebben. Lunches lopen vaker uit dan niet en ja, dat gaat ten koste van de declarabele uren. Maar wij weten wel exact waar de collega’s mee bezig zijn en welke collega het nu even erg druk heeft en we moeten ontzien.”

Louwers advies

WIJ WERKEN WEL BETER
“Omdat het bij ons gezellig en prettig werken is, zal men zonder morren voor een collega inspringen. Als een klant op een dag belt dat een collega er niet is, proberen we die klant toch zo goed als mogelijk te helpen. Klanten weten dat en voelen die sfeer ook aan. Een bezoek aan de belastingadviseur voelt zo niet meer aan als een bezoek aan de tandarts.”
“Doordat er hier minder procedures of protocollen zijn, waar we ons aan moeten houden, kunnen we ons meer richten op zaken die echt belangrijk zijn voor de klant. Ieder probleem dat zich in de maatschappij voordoet, proberen andere bedrijven op te lossen door weer een nieuwe regel of procedure toe te voegen. Het gevolg is dat men geen tijd meer heeft om inhoudelijk goed op de zaak in te gaan. Wij waken daarvoor en maken gewoon tijd.”

NIEUWE KLANTEN EN MEDEWERKERS
“Natuurlijk zijn nieuwe klanten altijd welkom. Maar klanten die niet van een informele sfeer houden, zullen na het lezen van dit artikel wel afhaken. Denk jij dat je in ons team past? Dan nodigen we potentiële medewerkers die jaarrekeningen kunnen maken uit om bij ons te solliciteren. Nog even een waarschuwing. Het is hier gezellig maar er wordt ook hard gewerkt. In plaats van koffie serveren we trouwens ook thee.”

LOUWERS ADVIES
Röntgenlaan 15
2719 DX Zoetermeer
079 - 342 99 42
info@louwers.net
www.louwers.net