Verlaan Makelaardij

Uit recente woningmarktcijfers blijkt dat het woningaanbod en het aantal verkochte woningen opnieuw is afgenomen. De schaarste leidt niet alleen tot ontevredenheid onder de woningzoekenden, maar ook tot forse prijsstijgingen en een oplopend percentage overbiedingen. Ruim driekwart van alle koopwoningen werd verkocht boven de vraagprijs. Hoe begeleidt het sympathieke Zoetermeerse makelaarsechtpaar Ruud en Lisette Verlaan hun klantenkring in deze hectische woningmarkt?

Verlaan Makelaardij staat al 15 jaar garant voor complete ontzorging bij de aan- en verkoop van uw huis!

“Vanwege de coronapandemie is er nog steeds sprake van een overspannen woningmarkt, vertelt Lisette Verlaan. “Veel mensen werken thuis en zijn met andere ogen naar hun woonomgeving gaan kijken. Dat is logisch als je bedenkt dat ze nu al bijna twee jaar door corona volledig op hun eigen huis zijn aangewezen voor werk én ontspanning. Zo ontstond de behoefte om groter en groener te wonen.” Ruud: “Juist nu vinden we het belangrijk om ons te onderscheiden door tot het uiterste te gaan. Uiteraard gaan we altijd goed voorbereid naar de potentiële verkoper(s) toe. Tijdens het vrijblijvende kennismakings-gesprek op locatie presenteren we een helder verkoopadvies, het plan van aanpak, de ver-wachte verkoopopbrengst en een overzichtelijke kostenopgave. Het is een intensief traject dat je samen aangaat, dus er moet wel een klik zijn.”

Verlaan Makelaardij

AAN- EN VERKOOPPROCES IN ÉÉN HAND
“De meeste mensen gaan hun huis pas verkopen als ze zelf iets gekocht hebben, omdat kopen nu moeilijker is dan verkopen,” vervolgt Lisette. “We worden dan ook steeds meer benaderd voor het aan- én verkooptraject.” Wat is de meerwaarde van die combinatie? “Potentiële kopers weten dat ze vaak meer moeten betalen. Maar wat is de reële waarde? Klanten vinden het fijn om een professioneel onderbouwd advies te ontvangen. Zo behoeden we klanten met een “roze bril” voor een kat in de zak. Verder kom je als koper veel serieuzer over als je met een aankoopmakelaar een woning gaat bezichtigen. Bovendien kunnen we het aan- en verkoopproces prima op elkaar aan laten sluiten, zodat er geen overlap of hiaat ontstaat.”

ERVAREN BINNENDIENST
“Door onze eigen, ervaren binnendienst zijn we uitstekend bereikbaar. De binnendienst kan alle informatie verstrekken over de aangeboden huizen. Bezichtigingen worden vervolgens naar wens ingepland. Ondanks de overspannen woningmarkt kunnen we het bewerkelijke verkoopproces goed stroomlijnen waarbij we de verkoper compleet ontzorgen. Zo verstrekt onze woningstyliste presentatie-adviezen, waarna onze woningfotograaf het woonplaatje compleet maakt voor plaatsing op Funda en sociale media. Standaard presenteren we de woningen al bovengemiddeld en dat zien we terug in de verkoopresultaten.”

EIGEN HYPOTHEEKADVISEUR
“Heldere communicatie tijdens het verkoopproces is essentieel. We werken met een centraal digitaal klantenwoningdossier met specifieke informatie voor de verkoper, kijker en koper. Ook berekent onze eigen hypotheekadviseur een financierings-mogelijkheid op maat. Tot slot kunnen we een NWWI-taxatierapport samenstellen voor de huisaankoop, nalatenschap, het oversluiten van een hypotheek voor een verbouwing of een aanpassing van de rente. Door de korte lijnen en onze transparante werkwijze verloopt het aan- en verkoopproces tot en met de ondertekening bij de notaris bijzonder soepel. Onze werkwijze wordt gewaardeerd en dat zien we terug in de goede klantbeoordelingen op Funda. Dit jaar vieren we ons 15-jarig jubileum, een mooie mijlpaal waar we later dit jaar zeker nog bij stil zullen staan,” besluit Ruud.

VERLAAN MAKELAARDIJ
Vlamingstraat 5
2712 BZ Zoetermeer
079 - 362 05 55
info@verlaanmakelaardij.nl
www.verlaanmakelaardij.nl