bouwhof

Sinds COVID-19 ons land in zijn greep heeft, is de slogan van Bouwhof: “Bezig met je huis” meer dan ooit actueel. Mensen klussen massaal en het einde is nog niet in zicht. Op dinsdag 21 april besloot het kabinet namelijk bijna alle coronamaatregelen tot minimaal 20 mei te handhaven. Bouwhof blijft geopend en houdt zich uiteraard aan alle veiligheids- en voorzorgsmaatregelen van het RIVM. Wim van der Velden en Patrick van Kuijk, respectievelijk manager en assistent-manager van de verfafdeling, vertellen hoe zij de afgelopen turbulente periode rondom de coronacrisis hebben ervaren.

Veiligheid voor klanten en medewerkers staat voorop!

Passie voor verkoop zit in hun genen. “Twintig jaar geleden maakte ik, op advies van mijn broer, de stap van de supermarktbranche naar Bouwhof. Een kort sollicitatiegesprek met Dirk sr. werd afgerond met een salarisvoorstel op een sigarendoosje. Twee maanden later ging ik daadwerkelijk aan de slag,” vertelt Wim. Wat maakt werken bij Bouwhof zo bijzonder? “Allereerst werk je altijd met mensen en dat is eigenlijk het mooiste van ons vak. Verder heerst hier een familiecultuur. We kennen elkaar door en door en dat schept een band. Ook krijgen we volop vertrouwen en vrijheid om zaken naar eigen inzichten aan te pakken. Zo kan iedereen zich volop ontplooien.” Patrick: “Mijn vader had een spuiterij. De passie voor verf werd er als een paplepel ingegoten. Na diverse verf-
gerelateerde opleidingen, ben ik vijf jaar schilder geweest. Mijn praktijkervaring deel ik al dertien jaar met mijn collega’s en natuurlijk onze klanten. Hoe pak je jouw verfklus aan en welke materialen heb je nodig? Wij vertellen het graag!”

bouwhof

ENORME IMPACT DOOR CORONAVIRUS
“De impact van het coronavirus is enorm. Een dubbel gevoel overheerst. De omzet schiet gigantisch omhoog, maar de veiligheid van klanten én medewerkers staat natuurlijk op de eerste plaats,” vervolgt Patrick. “Zo krijgt iedere klant bij binnenkomst een gedesinfecteerde winkelwagen aangereikt en vloermarkeringen zorgen ervoor dat anderhalve meter afstand houden uitvoerbaar is. Verder creëert plexiglas bij balies en kassa’s een veilig gevoel voor klanten en medewerkers. Digitaal betalen is inmiddels de gewoonste zaak van de wereld. Ook zijn we koopavonden, Tweede Paasdag en Koningsdag bewust gesloten om de veiligheid voor iedereen te waarborgen. Tot slot hebben we op verzoek van de overheid beschermingsmiddelen zoals mondkapjes veelal geleverd aan zorginstellingen.”

INTERESSE TONEN IN KLANT & KLUS
“Onze verfafdeling is 900 m2 groot en onze medewerkers geven deskundig advies. Dat komt niet alleen door de vakkennis die we onderling delen, maar ook door de in- en externe cursussen van leveranciers zoals Sikkens, Sigma en Flexa. Kennis up-to-date houden, is essentieel. We stralen liefde voor het vak uit én tonen interesse in de klant & zijn klus,” aldus Wim. “Naast de doe-het-zelf-lijn van de grote merken bieden we ook de professionele lijn aan. Er is dus volop keuze voor ieder budget. Een specifieke kleur gezien? We kunnen alle kleuren mengen, een kwestie van maatwerk. Zodra het weer mag, kunnen klanten op afspraak interieur- en kleuradvies voor keukens, woon-, slaap- en badkamers ontvangen van een interieurstylist. Onze ijzersterke troef is het totaalplaatje. Soms rolt er uit een verfklus een compleet nieuwe slaapkamer. Wij hebben namelijk alles onder één dak!” besluit Patrick.

BOUWHOF
Edisonstraat 115
2723 RT Zoetermeer
079 – 331 07 00
info@bouwhof.nl
www.bouwhof.nl
Facebook /debouwhof
Instagram @bouwhof