SLOOTWEG

Twintig jaar Slootweg Consultancy, tijd voor een terugblik. Na jarenlange ervaring bij een accountants- en administratiekantoor besloot Rien Slootweg voor zichzelf te beginnen. Zo startte hij in december 1999 in de voormalige slagerij van zijn vader aan de Schinkelweg een accountantskantoor. Na een rigoureuze verbouwing in 2005 leek het kantoor klaar voor de toekomst. De succesformule, persoonlijk, professioneel en betaalbaar, resulteerde al snel in perso-neelsuitbreiding. De stap naar een nieuw en groter pand aan de Willem Dreeslaan in 2009 was essentieel. De economische crisis dreigde echter roet in het eten te gooien. Niets bleek minder waar!

Slootweg Consultancy viert twintig jaar jubileum als dé boekhouder voor het mkb!

“De afgelopen twintig jaren zijn voorbij gevlogen en natuurlijk is er in die periode wel het een en ander veranderd,” vertelt Rien. “Tot 2009 waren we nog een accountantskantoor, maar uiteindelijk besloot ik om mijn accountantstitel in te leveren. Dat betekent dat je geen controleopdrachten meer mag uitvoeren die verplicht zijn bij ondernemingen boven de 50 werknemers. We zijn dus geen lid meer van de beroepsorganisatie van accountants in Nederland. Dat wil niet zeggen dat we kwalitatief minder werk leveren. We hebben namelijk wel de kennis in huis, maar rekenen niet de kosten van een accountantskantoor. Voordat de jaarstukken op ons papier de deur uitgaan, beoordelen we eerst de administratie. Sinds tien jaar focussen we ons volledig op ondernemingen tot maximaal 50 man personeel, maar ook als de onderneming groter wordt, kunnen we nog van betekenis zijn.”

SLOOTWEG

VERTROUWEN IS DE BASIS
“Onze eerste klant is nog steeds klant en dat beschouwen we als een eer. Het zegt alles over het vertrouwen in ons kantoor. We hebben zo’n beetje alle voorkomende administratieve werkzaamheden voor hen verricht. Van de boekhouding, de loonadministratie tot en met belastingaangiften. Al met al hebben we veel met elkaar meegemaakt. Van uitbreiding, krimp, hernieuwde groei, nieuw personeel tot en met de overdracht van de onderneming aan de nieuwe generatie. Zij komen nog steeds “ouderwets” maandelijks langs met hun administratie. Door persoonlijk contact leer je bedrijven steeds beter kennen. Ook komen praktische vragen automatisch aan de orde. Hoe pak je het aan als een debiteur niet betaalt? Weet jij misschien een capabele deurwaarder? Of bij een arbeidsconflict: Weet je een goede arbeidsjurist?”

DE KLANT BEPAALT DE SAMENWERKINGSVORM
“Natuurlijk zijn we met de digitale evolutie meegegaan. Automatisering biedt namelijk mogelijkheden die vroeger ondenkbaar waren en wij kunnen hierbij helpen. Mogelijkheden om op afstand te werken zijn dus ruimschoots toegenomen. Bankafschriften kunnen automatisch ingelezen worden, verkoopfacturen worden gemaakt en verzonden via boekhoudsoftware en inkoopfacturen kunnen digitaal, rechtstreeks via de mail of een app, in de boekhouding worden gezet. Toch zijn er nog genoeg klanten die alles netjes op papier afleveren. Dat kan! Wil je de loonadministratie per post ontvangen of via het portaal waarin de werkgever alle loonstroken en de aangiften loonheffing ziet? Er zijn veel opties. Zo bepaalt iedere klant zelf de samenwerkingsvorm.”

Willem Dreeslaan 229-231
2729 NE Zoetermeer
079 - 319 06 87
info@slootwegconsultancy.nl
www.slootwegconsultancy.nl