Mijn Zaak Zoetermeer
MAGAZINE NR 4 - APRIL 2022
Rien Slootweg. Aanvankelijk koos hij voor een carrière bij gerenommeerde accountants-kantoren. Hij werd officieel accountant en verwierf veel expertise. Nieuwe wetgeving resulteerde voor accountants in meer bureaucratie gekoppeld aan hogere kosten voor de klanten. Formaliteit ging steeds meer ten koste van kwaliteit. De start van een eigen administratiekantoor, inmiddels 22 jaar geleden, kon dan ook niet uitblijven. “Persoonlijk contact is essentieel. Alleen op die basis kunnen we efficiënt en effectief meedenken,” vertelt Rien.
Slootweg consultancy profileert zich al 22 jaar als dé boekhouder voor “kleine” ondernemingen!
Sinds 1999 bewijst het administratiekantoor Slootweg Consultancy zijn waarde voor het mkb. “Onze dienstverlening bestrijkt een breed gebied. Zo houden wij ons bezig met de loon- en financiële administratie, jaarrekeningen, belastingaangiften en adviezen, startersbegeleiding, bedrijfsovernames en bedrijfsoverdrachten voor “kleine” ondernemingen van 0 tot 50 personeelsleden. We staan voor professionele en betaalbare begeleiding. Mond-tot-mond reclame is onze kracht. Een kwestie van betrokkenheid. We spreken geen geheimtaal, maar gewoon Nederlands. Onze klantenkring is dan ook heel divers. Er komt hier van alles over de vloer: van tandartsen tot timmermannen. De meeste ondernemers komen uit de regio Zoetermeer en sommige zelfs van ver daar buiten. Wij hechten aan een duurzame verhouding. Waarom zou je na een verhuizing voor een ander administratiekantoor kiezen? Wisselen van kantoor brengt namelijk onnodige kosten
met zich mee.”
ONLINE BOEKHOUDING
“In grote lijnen hanteert ons ervaren team dezelfde principes als twintig jaar geleden. We leveren kwaliteit en continuïteit op basis van persoonlijke service, inmiddels al 22 jaar. Professioneel en betaalbaar! Het werk verandert wel. Het digitaal aanleveren van administratieve gegevens zoals bankafschriften en facturen is inmiddels de kinderziektes ontgroeid en verloopt goed. Automatisering verloopt vlekkeloos als we er gezamenlijk aandacht aan besteden. Zo kunnen mensen via een app van het boekhoudpakket (benzine)bonnen scannen met hun smartphone. In het verleden werden die bonnetjes wel eens vergeten of raakten ze zoek. Over een jaar gezien, kunnen die gemiste aftrekposten behoorlijk oplopen. Digitaal aanleveren mag, maar het moet niet. Sommige nieuwe klanten zijn juist naar ons toegekomen omdat ze hun administratie bij ons ook nog op de oude manier mogen aanleveren.”
WEL DE KENNIS, MAAR NIET DE KOSTEN
“Ondernemingen (tot 50 werknemers) kiezen niet voor niets voor ons. De kosten van een accountantskantoor zijn vaak hoog. “Ik heb wel het accountantsdiploma”, zegt Rien, “maar ik sta niet ingeschreven. Daardoor heb ik veel minder rompslomp en kan ons kantoor goedkoper werken dan een accountantskantoor. Wel de kennis, niet de kosten.”
Willem Dreeslaan 229-231
2729 NE Zoetermeer
079 - 319 06 87
info@slootwegconsultancy.nl
www.slootwegconsultancy.nl
Rien Slootweg. Aanvankelijk koos hij voor een carrière bij gerenommeerde accountants-kantoren. Hij werd officieel accountant en verwierf veel expertise. Nieuwe wetgeving resulteerde voor accountants in meer bureaucratie gekoppeld aan hogere kosten voor de klanten. Formaliteit ging steeds meer ten koste van kwaliteit. De start van een eigen administratiekantoor, inmiddels 22 jaar geleden, kon dan ook niet uitblijven. “Persoonlijk contact is essentieel. Alleen op die basis kunnen we efficiënt en effectief meedenken,” vertelt Rien.
Slootweg consultancy profileert zich al 22 jaar als dé boekhouder voor “kleine” ondernemingen!
Sinds 1999 bewijst het administratiekantoor Slootweg Consultancy zijn waarde voor het mkb. “Onze dienstverlening bestrijkt een breed gebied. Zo houden wij ons bezig met de loon- en financiële administratie, jaarrekeningen, belastingaangiften en adviezen, startersbegeleiding, bedrijfsovernames en bedrijfsoverdrachten voor “kleine” ondernemingen van 0 tot 50 personeelsleden. We staan voor professionele en betaalbare begeleiding. Mond-tot-mond reclame is onze kracht. Een kwestie van betrokkenheid. We spreken geen geheimtaal, maar gewoon Nederlands. Onze klantenkring is dan ook heel divers. Er komt hier van alles over de vloer: van tandartsen tot timmermannen. De meeste ondernemers komen uit de regio Zoetermeer en sommige zelfs van ver daar buiten. Wij hechten aan een duurzame verhouding. Waarom zou je na een verhuizing voor een ander administratiekantoor kiezen? Wisselen van kantoor brengt namelijk onnodige kosten
met zich mee.”
ONLINE BOEKHOUDING
“In grote lijnen hanteert ons ervaren team dezelfde principes als twintig jaar geleden. We leveren kwaliteit en continuïteit op basis van persoonlijke service, inmiddels al 22 jaar. Professioneel en betaalbaar! Het werk verandert wel. Het digitaal aanleveren van administratieve gegevens zoals bankafschriften en facturen is inmiddels de kinderziektes ontgroeid en verloopt goed. Automatisering verloopt vlekkeloos als we er gezamenlijk aandacht aan besteden. Zo kunnen mensen via een app van het boekhoudpakket (benzine)bonnen scannen met hun smartphone. In het verleden werden die bonnetjes wel eens vergeten of raakten ze zoek. Over een jaar gezien, kunnen die gemiste aftrekposten behoorlijk oplopen. Digitaal aanleveren mag, maar het moet niet. Sommige nieuwe klanten zijn juist naar ons toegekomen omdat ze hun administratie bij ons ook nog op de oude manier mogen aanleveren.”
WEL DE KENNIS, MAAR NIET DE KOSTEN
“Ondernemingen (tot 50 werknemers) kiezen niet voor niets voor ons. De kosten van een accountantskantoor zijn vaak hoog. “Ik heb wel het accountantsdiploma”, zegt Rien, “maar ik sta niet ingeschreven. Daardoor heb ik veel minder rompslomp en kan ons kantoor goedkoper werken dan een accountantskantoor. Wel de kennis, niet de kosten.”
Willem Dreeslaan 229-231
2729 NE Zoetermeer
079 - 319 06 87
info@slootwegconsultancy.nl
www.slootwegconsultancy.nl