dhl

De focus op klantvriendelijkheid en servicegerichtheid heeft het ambitieuze en sympathieke familiebedrijf onder leiding van Debby, René en Aron van Leen geen windeieren opgeleverd. Sinds 2002 timmert de geoliede machine voor de dagelijkse post- en pakket-bezorging keihard aan de weg. Het partnership in 2014 met DHL resulteerde in een explosieve groei van pakketbezorging. Met een aanzienlijk groter pand aan de Spectrumlaan in Bleiswijk leek VL Mailservice klaar voor de toekomst. Niets is echter minder waar. De naamsverandering van VL Mailservice naar VL Logistiek luidt namelijk een totaal nieuw tijdperk op het gebied van pakketbezorging in!

Regeren is vooruitzien Resulteerde in VL Logistiek!

“Door veranderingen in de markt stoppen we eind oktober definitief met postbezorging. We gaan ons volledig focussen op pakketbezorging,” vertelt directeur Aron van Leen die inmiddels het complete operationele proces op de werkvloer aanstuurt. Zijn ouders René en Debby van Leen houden zich o.a. bezig met administratieve werkzaamheden en het opzetten/ombouwen van DHL Parcel vestigingen. Aron: “We zijn DHL-dealer en dat levert voor ondernemers interessante tarieven en opties op. Zo kunnen we alles versturen via onze eigen netwerken rekening houdend met de klantenbehoeften. DHL-vestigingen bevinden zich namelijk in alle landen van de wereld. De strategie, kwaliteit en het stukje winkelgevoel dat wij als DHL-dealer met onze pakketbezorging willen overbrengen blijft zo gewaarborgd. Daarnaast zijn we bezig om met DHL-Nederland een nieuwe vestiging in de regio neer te zetten die compleet geënt is op ons marktgebied.”   

dhl

TOTAAL NIEUW CONCEPT 
“Binnen anderhalf jaar zijn we dus weer uit ons jasje gegroeid. Op een kavel van 5.000 tot 10.000 m2 willen we een totaal nieuw concept neerzetten met een service- en een consumentencenter. Het concept dat in samenwerking met DHL tot stand is gekomen inclusief de financiering is volledig rond. We wachten echter op de bouwvergunning die wat vertraging oploopt i.v.m. de stikstofkwestie,” aldus Aron. “Het huidige netwerk moet veranderen,” vervolgt René. “Dat betekent dat er tussen de grote sorteercentra wat kleinere servicecenters moeten komen. VL Logistiek wordt het eerste servicecenter in Nederland. Naast het servicecenter komt er een DHL-winkel voor bedrijven én consumenten. Bedrijven kunnen er met alle vragen over pakketbezorging terecht. Direct klantcontact werkt gewoon veel prettiger en efficiënter. Voor consumenten komt er een belevingswinkel. Zo kun je pakjes afgeven, bestelde kleding ophalen, passen in een aantrekkelijke setting en eventueel direct retourneren. Het ophalen van pakketjes moet een uitje worden inclusief het winkelgevoel.” 

RUGGENGRAAT CREËREN EN DUURZAAMHEID OPTIMALISEREN
“De verandering van het netwerksysteem is noodzakelijk om ruggengraat te creëren in Nederland. Zo kunnen we constant kwaliteit garanderen. Met de kleine depots is dat gewoon lastiger, omdat ze soms overbelast worden. We blijven dus groeien op alle fronten. Ons eigen personeel bestaat inmiddels uit 80 betrokken medewerkers waaronder acht statushouders die via het WerkgeversServicepunt Zoetermeer bij ons aan de slag zijn gegaan. Verder willen we in de toekomst volledig overstappen op een milieuvriendelijk elektrisch wagenpark. Op dit moment zijn we diverse merken aan het testen. Uiteraard worden onze pakketbezorgers nauw bij dit proces betrokken. Zaken als de actieradius, laadruimtecapaciteit en het (zit)comfort van het interieur spelen daarbij een belangrijke rol. Afhankelijk van de vergunningverlening willen we rond november 2020 operationeel zijn. Pakketbezorging is in Nederland de gewoonste zaak van de wereld geworden en daar zijn we zijn dadelijk optimaal op voorbereid,” besluit Aron.

VL LOGISTIEK
Spectrumlaan 35
2665 NM Bleiswijk (Prismapark)
079 - 331 82 05
vanleenservice@gmail.com
www.dhl.nl