Rabobank Zoetermeer-Benthuizen

Klantbehoeften veranderen door internet. Online kun je immers veel informatie vinden. Persoonlijk contact blijft natuurlijk ook belangrijk. Door deze ontwikkelingen werden in 2006 twee vestigingen samengevoegd tot één kantoor dichtbij het Stadshart. Het kantoor heeft onlangs een rigoureuze metamorfose ondergaan. Bert van Vliet, rayondirecteur Zoetermeer-Benthuizen, en het team zijn dan ook zeer trots op de warme en moderne uitstraling.

Rabobank Zoetermeer-Benthuizen is klaar voor de toekomst!

De vestiging bij Centrum-West bestaat uit twee verdiepingen en beschikt over twee parkeerplaatsen waar gratis geparkeerd kan worden. De entree oogt comfortabel en gastvrij. Twee vriendelijke medewerkers zijn het eerste aanspreekpunt en natuurlijk kunt u er pinnen en/of geld storten. Visueel gehandicapten kunnen persoonlijke of telefonische ondersteuning krijgen. Maar er is meer. “Hebt u vragen over een lening, een hypotheek, een verzekering, vermogensopbouw of beleggen? We verlenen hier een scala aan diensten. Voor particulieren en bedrijven. Van standaardzaken t/m maatwerk. Op de eerste verdieping bevinden zich vijf ruime sfeervolle spreekkamers en een vergaderruimte. Uw privacy is dus gewaarborgd,” vertelt Bert. “Nieuwsgierig naar de metamorfose? De koffie staat klaar! De multifunctionele ruimte wordt ook ter beschikking gesteld aan verenigingen en stichtingen die zich inzetten voor maatschappelijke projecten. We willen namelijk meedenken met de toekomst van de regio en wij tonen van oudsher graag onze maatschappelijke betrokkenheid, zowel regionaal als wereldwijd.”

Rabobank Zoetermeer-Benthuizen

GEZICHT IN DE MARKT
“Mensen maken samen de Rabobank. Toen, nu en straks. De coöperatieve basis en opvattingen vormen de rode draad in een geschiedenis van meer dan 120 jaar. We hebben geen aandeelhouders, maar leden. Dat maakt ons anders dan andere banken. Als lid denkt de klant met ons mee. Over ons beleid en over het besteden van een deel van onze winst bijvoorbeeld. Ook willen we dichtbij onze klanten zijn. Dat zijn we met onze marktteams. Een marktteam bestaat uit medewerkers, leden en commissarissen die in de regio wonen & werken. Ze zijn erbij op belangrijke momenten. Dan kan een festival, een netwerkbijeenkomst of een plaatselijk evenement zijn. We willen zichtbaar zijn in het dagelijks leven van onze klanten en zo het verschil maken. Een kwestie van betrokkenheid.” 

GROWING A BETTER WORLD TOGETHER
“Onze visie is: “Growing a better world together”. De wereldbevolking groeit en de beschikbaarheid van grondstoffen neemt af. Hoe kunnen we ervoor zorgen dat mensen gezond kunnen blijven eten? We moeten dus zuinig omgaan met onze aarde. “Banking for food” oftewel slimmer nadenken over de voedselproductie is daaruit voortgekomen. Ook willen we helpen het verdienmodel van Nederland te versterken. Maar hoe vertalen wij onze visie nu naar Zoetermeer? Met het marktteam pakken we ieder jaar een maatschappelijke uitdaging op. Nu ligt de focus op: Het voorkomen van financieel misbruik van ouderen. Kortom, hoe kunnen wij ervoor zorgen dat ouderen langer zelfstandig kunnen wonen en veilig kunnen blijven bankieren? Met het maatschappelijk regionale jaarplan onderscheiden we ons dus van andere banken. Lokaal willen we in kleine stapjes iets verbeteren met de hoop op een sneeuwbaleffect in Nederland en misschien wel in de rest van de wereld.”

Centrum West 35
2711 AA Zoetermeer
070 – 371 8888 (particulieren)
070 – 371 8800 (bedrijven)
info@rabobank.nl
www.rabobank.nl/denhaag