BOUWHOF

Corona, niet hét woord van 2020/2021, maar wel het woord dat we intussen allemaal maar al te goed kennen. Waar Corona vooral veel vervelende situaties brengt, dwingt het anderzijds om creatief te zijn, wat soms tot interessante ontwikkelingen leidt. Dit geldt ook voor Bouwhof. We spreken met Dirk Huurman jr. “Het sluiten van de winkels was een pijnlijk, maar begrijpelijk gevolg van de ontwikkelingen omtrent het virus. Je kunt als ondernemer dan afwachten om te kijken wat de volgende zet van de regering zal zijn. Een andere optie is de uitdaging aan te gaan om toch je klanten te kunnen blijven bedienen.”

Creatief door Covid: Van fysieke winkel naar online winkel

VERSCHILLENDE FASES
Dirk legt uit: “De eerste stap die we hebben gezet was het creëren van een extra afhaalbalie zodat onze klanten op een veilige en verantwoorde manier bestellingen kunnen ophalen. Daarnaast zijn we ook direct gestart met een webshop. Bouwhof had nog geen webshop en werkte alleen vanuit de fysieke winkel. Op 1 januari ging de webshop online. Aan het begin van de lockdown hadden onze klanten alleen de mogelijkheid hun bestelling telefonisch of via een formulier op de website door te geven, nu verschuift dit steeds meer naar de webshop.”

BOUWHOF

Een webshop is natuurlijk niet binnen een dag volledig functionerend. Dirk vervolgt: “Wij
bouwen de webshop in verschillende fases op. Om te beginnen is de basis van de webshop gelegd. Hoe moet deze eruit zien en welke producten moeten er in komen te staan?
Vervolgens zijn we begonnen met het vullen van de webshop. Nog steeds zijn wij dagelijks, met een team van ca. 15 mensen, bezig de webshop verder te vullen. De artikelen worden voorzien van de juiste omschrijvingen, zoek-termen en afbeeldingen. Ook wordt de shop steeds verder gefinetuned voor de optimale online shopbeleving. Staat het product naar keuze nog niet op de webshop of is het maatwerk zoals een zaagopdracht, het mengen van verf of een meubelstuk? Dan verwijzen wij klanten alsnog naar ons online bestelformulier.”

MARKETING
“Toen de webshop online kwam zijn we begonnen met ruchtbaarheid geven aan de webshop. Via social media, nieuwsbrief, krant en zelfs door uitingen langs de snelweg attenderen wij mensen op het bestaan van de shop. Dat lukt, want dat zien we nu terug in het groeiend aantal bestellingen. Mijn collega’s en ikzelf worden daar hartstikke enthousiast van. Daar doe je het voor”, aldus Dirk.

MAATWERK
Bouwhof heeft een breed assortiment. Dirk licht toe: “Bouwhof heeft, naast het bouwmarkt gedeelte, natuurlijk ook een volledige verdieping die zich richt op wonen. Dit betreft veelal maatwerk. De vraagstukken op het gebied van keukens, sanitair, deuren of woninginrichting komen natuurlijk ook voorbij. Om onze klanten ook op dit gebied te kunnen helpen hebben wij de mogelijkheid om online persoonlijke gesprekken te voeren via Teams of door bij onze klanten langs te gaan. Op deze manier loopt alles door, alleen dan net iets anders dan voorheen.”

BOUWHOF
Edisonstraat 115
2723 RT Zoetermeer
079 – 331 07 00
info@bouwhof.nl
www.bouwhof.nl
Facebook /debouwhof
Instagram @bouwhof