Mijn Zaak Zoetermeer MAGAZINE NR 2 - MEI 2019

louwers advies

Jan Louwers. Tijdens zijn studie deed hij boekhoudkundige ervaring op bij administratiekantoren. Uiteindelijk studeerde hij aan de Erasmus Universiteit af als fiscaal econoom. Op zijn 27e startte hij een adviesbureau in het voormalig Gemeentehuis aan de Dorpsstraat 10 dat uitgroeide tot een succes-volle onderneming met twintig medewerkers. Zes jaar geleden verkocht hij zijn bedrijf. Nietsdoen was geen optie. Met drie mede-werkers richtte hij Louwers Advies op, een allround adviesbureau dat sinds vier jaar aan de Julianalaan in het oude Dorp gevestigd is.

Persoonlijk contact resulteert in een effectieve en efficiënte aanpak!

“Per 1 april jongstleden is administratiekantoor Tjon overgenomen, zodat het kantoor inmiddels uit zeven medewerkers bestaat. Het administratiekantoor van Tjon was meer dan 25 jaar een begrip in Zoetermeer. Met name op het gebied van geautomatiseerde administraties kunnen we spreken van een welkome aanvulling op de kennis binnen Louwers Advies,” vertelt Jan. “Terug naar de basis als een “klein” allround adviesbureau met de focus op fiscale, financiële, bedrijfseconomische en administratieve dienstverlening was een bewuste keuze. Het gevaar van een groot kantoor is een minder persoonlijke benadering waardoor mee- en vooruitdenken een stuk lastiger wordt. Dat willen wij vermijden. Meedenken kan besparingen en nieuwe financiële inzichten opleveren. Verder kunnen we adequaat reageren en adviseren, omdat we onze klanten gewoon goed kennen en een vertrouwensband opgebouwd hebben. Zo heeft iedere klant een vaste adviseur die als geen ander weet hoe de onderneming er financieel voorstaat. Persoonlijk contact resulteert in een effectieve en efficiënte aanpak.” 

louwers advies

MAATWERK TEGEN ACCEPTABELE TARIEVEN
“Onze klantenkring bestaat uit kleine en middelgrote mkb-bedrijven in de regio Zoetermeer. Het varieert van éénmansbedrijven tot de iets grotere ondernemingen. Fiscale regelgeving is ingewikkeld en verandert regelmatig. Wij vertalen complexe regels in concrete adviezen en overzichtelijke jaarrekeningen zonder onnodige papieren rompslomp. Dat scheelt tijd én geld. Natuurlijk informeren we onze klanten tijdig over de effecten van fiscale wijzigingen en daarbij streven we ernaar om de kosten zo laag mogelijk te houden. We kennen onze klanten en weten dan ook precies welke specifieke informatie we moeten communiceren. Als klanten ons benaderen met vragen, geven hun persoonlijke adviseurs in principe binnen één werkdag antwoord. Onze efficiënte aapak resulteert ook in transparante en acceptabele tarieven.” 

WIJ VERTEGENWOORDIGEN DRIE DISCIPLINES 
“Concreet verzorgen we jaarrekeningen, belastingaangiften, loonadministraties en fiscale advisering. In principe verrichten we dezelfde werkzaamheden als accountantskantoren maar tegen aanzienlijke lagere tarieven, omdat zij aan wettelijke tijdrovende procedures moeten voldoen. Je kunt ons echter niet vergelijken met een administratiekantoor. Zij beschikken veelal niet over gedetailleerde fiscale kennis. Zo lossen we zelfs fiscale problemen van accountskantoren op. Een administratiekantoor verzorgt de boekhouding en de jaarrekening. Een accountant controleert deze gegevens en een belastingadviseur bekijkt ten slotte hoe er zo min mogelijk belasting betaald moet worden. Wij onderscheiden ons, omdat we over de kennis van alle disciplines beschikken. Toe aan een persoonlijke adviseur, fiscale kennis en duidelijke communicatie? U bent van harte welkom voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek,” besluit Jan.

Julianalaan 23
2712 CB Zoetermeer
079 - 342 99 42
info@louwers.net
www.louwers.net